Kako prezentirati svoju ideju na natječaju SME Instrument

Dobra prezentacija projekta bitan je korak prema dobivanju bespovratnih sredstava, investitora, poslovnih anđela, partnera i klijenata. Sami ste u razvoju svojih ideja najbolji, no u svakom slučaju je uvijek korisno kod sebe imate kakvu dodatno informaciju odnosno prijedlog – posebice od evaluatora koji svakodnevno ocjenjuju projektne ideje. Pripremili smo sažetak savjeta koje su evaluatori SME Instrumenta posebice istaknuli.

Što evaluatori uopće traže?
Kod prezentacije projektne ideje morate dobiti povjerenje ocjenjivača. Važno je da evaluatori ocijene da ćete stvarno provesti projekt sukladno zapisanom planu. Najbitniji kriteriji kod ocjenjivanja su:

  • Kompetentna ekipa - evaluatori će se pitati jeste li dovoljno dobri da postanete vodeći na tržištu. Raspolaže li vaša ekipa s dovoljno vještina i kompetencija za provedbu projekta i za razvoj poduzeća u „market-leader-a“? Bitno je da istaknete ključne prednosti vaše ekipe.​
  • Rast tržišta – Hoće li vaše poduzeće promijeniti tržište sa svojim inovativnim projektom? Hoćete li ojačati tržište? Ako ste na oba pitanja odgovorili s DA, onda u isto uvjerite i evaluatore!​
  • Prilagodljiv poslovni model – obrazložite na koji način ćete povećati vaše poslovne prihode, prodrijeti na nova tržišta, možda čak i otvoriti podružnice u inozemstvu.
  • Stabilan financijski plan poslovanja – odlična ideja nije dovoljna za dobivanje bespovratnih sredstava. Bitan je i plan koji uključuje projekciju rentabilnosti, ključne izvore financiranja poduzeća i ostale financijske podatke koji su važni evaluatorima. Bespovratna sredstva ne smiju biti jedini izvor financiranja vašeg poduzeća, a financijski plan mora biti konkretan.
  • Dugoročna vrijednost – u kakvoj kondiciji je vaše poduzeće? Ne preskočite ovaj korak i dobro se zapitajte te obrazložite kakve dugoročne učinke će imati poslovanje vašeg poduzeća na okolinu.


Prodaja, prodaja i još jednom prodaja
Europska komisija traži produkte koji će se prodavati. Čudnovati recept ne postoji, no u svakom slučaju moraju biti vaši odgovori u projektnoj dokumentaciji kratki i jasni. Na isti način pokušajte odgovoriti i na ova pitanja:

  • Što prodajete? – evaluatoru mota biti u nekoliko sekundi jasno što radite i što prodajete.
  • Tko su vaši klijenti? – pokažite da se dobro istražili tržište, bilo postojeće, bilo potencijalno. Komu prodajete proizvod i zašto ciljni kupac treba baš vaš njega?
  • Zašto će netko kupiti vaš proizvod? – kakve potrebe odnosno probleme rješavate sa svojim proizvodom? Važno je pokazati koji su postojeći problemi i na koji način ih vaš proizvod ublažiti, možda čak i ukloniti

Ključ do uspjeha na natječaju SME Instrument je dakle jasnost, pozitivnost i vjerodostojnost. 

S natječajem SME Instrument još niste upoznati? Više informacija OVDJE.

Tražite informacije iz prve ruke? Dođite na našu radionicu Bespovratna sredstva na obzoru i saznajte ključne korake u procesu prijave na natječaj SME Instrument i u procesu provedbe projekata. Prijave OVDJE. Ukoliko vas zanima sudjelovanje, nazovite nas na 01/7987-395 ili nam pošaljite mail na info@tiko-pro.hr te ćemo vam pomoći pronaći primjeren natječaj za vaš projekt i na EU razini.

Autor: Kristina Kočet Hudrap, 
Direktorica Tiko Pro d.o.o.

2 3