Osma konferencija TOURISM 365 donijela stotine poslovnih sastanaka i istaknula izazove novih turističkih trendova

8.10.2024

Turizam se nalazi na prekretnici, pod pritiskom aktualnih globalnih trendova koji zahtijevaju brze promjene i jasnu viziju budućnosti, istaknuto je na 8. Međunarodnoj konferenciji TOURISM 365, održanoj u Zagrebu. Vodeći stručnjaci i profesionalci iz sektora turizma raspravljali su o ključnim temama poput održivosti, inovacija i razvoja cjelogodišnjeg turizma.

Ministar turizma i sporta, Tonči Glavina, izrazio je zadovoljstvo rastom prihoda, ističući kako Hrvatska sve više postaje cjelogodišnja destinacija. Prema njegovim riječima, rast prihoda od 7,5% u prvih šest mjeseci 2024. te stabilni rezultati u glavnoj turističkoj sezoni pokazuju da Hrvatska uspješno balansira između održivosti i turističkog razvoja.

Organizatorica Ivana Kolar naglasila je važnost konferencije, posebno B2B sastanaka koji okupljaju globalne buyere i domaće turističke agencije s ciljem produljenja turističke sezone. Ovi sastanci, koji se odvijaju kroz četiri regije, potiču suradnje i projekte koji Hrvatsku mogu pozicionirati kao destinaciju atraktivnu tijekom cijele godine. Kolar je istaknula važnost studijskih putovanja za strane buyere, kojima se prezentira hrvatska turistička ponuda i izvan ljetne sezone.

"Ministar turizma i sporta Slovenije, Matjaž Han, naglasio je važnost suradnje Slovenije, Hrvatske i Austrije u suočavanju s izazovima u turizmu, poput klimatskih promjena i sezonalnosti. Ujedno je spomenuo potencijal privlačenja turista iz Kine i Indije, čime bi se povećala međunarodna konkurentnost regije. Sličan je naglasak na održivost stavila i državna tajnica za turizam Republike Austrije, Susanne Kraus-Winkler, koja je govorila o važnosti ekoturizma i pametnog upravljanja posjetiteljskim tokovima kako bi se spriječio prekomjerni turizam.

Predsjednik SLO CRO Poslovnog kluba  Saša Muminović u svom uvodnom obraćanju istaknuo je ponos što je SLO CRO Poslovni klub  od samog početka suorganizator  konferencije,  koja potiče suradnju slovenskih i hrvatskih poslovnih zajednica

"Turizam je ključan za gospodarski rast, no moramo se zapitati kakav turizam želimo i po kojoj cijeni. Prekomjerni turizam već ugrožava destinacije poput Dubrovnika i Venecije. Potrebno je promisliti o njegovom utjecaju na zajednice, okoliš i kulturu. Visoke sezonske cijene mogu kratkoročno donijeti profit, ali dugoročno štete našoj reputaciji. Pružamo li iskustvo koje opravdava te troškove i ulažemo li dovoljno u održivost lokalnih zajednica?  Suradnja između Slovenije i Hrvatske nije važna samo za turizam, već i za jačanje gospodarskih veza. Turizam bi trebao služiti ne samo ekonomiji, već i okolišu, zajednicama i našoj budućnosti,“  zaključio je predsjednik SLO CRO Poslovnog kluba.

Direktor HTZ-a, Kristjan Staničić, istaknuo je da Hrvatska zadržava snažnu poziciju na međunarodnom turističkom tržištu te naglasio potrebu za daljnjom jačanjem turističkog prometa u predsezoni i posezoni. Smjernice nacionalnog turističkog marketinga usmjerene su na promociju Hrvatske kao održive i visokovrijedne destinacije do 2027. godine.

Osim rasprava, konferencija je ponudila i preko 600 sastanaka između globalnih turističkih kupaca i domaćih agencija, dok su svjetski stručnjaci, poput urednice za održivost u Condé Nast Travelleru, Juliet Kinsman, i potpredsjednika Lonely Planeta, Toma Halla, govorili o prilagodbi turističke industrije novim zahtjevima tržišta i trendovima koji oblikuju njezinu budućnost.

Cookie policy

SLO CRO Poslovni klub koristi kolačiće (eng. Cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice, slažete se sa korištenjem kolačića.

Prihvaćam sve