Turizam se nalazi na prekretnici, pod pritiskom aktualnih globalnih trendova koji zahtijevaju brze promjene i jasnu viziju budućnosti, istaknuto je na 8. Međunarodnoj konferenciji TOURISM 365, održanoj u Zagrebu. Vodeći stručnjaci i profesionalci iz sektora turizma raspravljali su o ključnim temama poput održivosti, inovacija i razvoja cjelogodišnjeg turizma.
Ministar turizma i sporta, Tonči Glavina, izrazio je zadovoljstvo rastom prihoda, ističući kako Hrvatska sve više postaje cjelogodišnja destinacija. Prema njegovim riječima, rast prihoda od 7,5% u prvih šest mjeseci 2024. te stabilni rezultati u glavnoj turističkoj sezoni pokazuju da Hrvatska uspješno balansira između održivosti i turističkog razvoja.
Organizatorica Ivana Kolar naglasila je važnost konferencije, posebno B2B sastanaka koji okupljaju globalne buyere i domaće turističke agencije s ciljem produljenja turističke sezone. Ovi sastanci, koji se odvijaju kroz četiri regije, potiču suradnje i projekte koji Hrvatsku mogu pozicionirati kao destinaciju atraktivnu tijekom cijele godine. Kolar je istaknula važnost studijskih putovanja za strane buyere, kojima se prezentira hrvatska turistička ponuda i izvan ljetne sezone.
"Ministar turizma i sporta Slovenije, Matjaž Han, naglasio je važnost suradnje Slovenije, Hrvatske i Austrije u suočavanju s izazovima u turizmu, poput klimatskih promjena i sezonalnosti. Ujedno je spomenuo potencijal privlačenja turista iz Kine i Indije, čime bi se povećala međunarodna konkurentnost regije. Sličan je naglasak na održivost stavila i državna tajnica za turizam Republike Austrije, Susanne Kraus-Winkler, koja je govorila o važnosti ekoturizma i pametnog upravljanja posjetiteljskim tokovima kako bi se spriječio prekomjerni turizam.
Predsjednik SLO CRO Poslovnog kluba Saša Muminović u svom uvodnom obraćanju istaknuo je ponos što je SLO CRO Poslovni klub od samog početka suorganizator konferencije, koja potiče suradnju slovenskih i hrvatskih poslovnih zajednica
"Turizam je ključan za gospodarski rast, no moramo se zapitati kakav turizam želimo i po kojoj cijeni. Prekomjerni turizam već ugrožava destinacije poput Dubrovnika i Venecije. Potrebno je promisliti o njegovom utjecaju na zajednice, okoliš i kulturu. Visoke sezonske cijene mogu kratkoročno donijeti profit, ali dugoročno štete našoj reputaciji. Pružamo li iskustvo koje opravdava te troškove i ulažemo li dovoljno u održivost lokalnih zajednica? Suradnja između Slovenije i Hrvatske nije važna samo za turizam, već i za jačanje gospodarskih veza. Turizam bi trebao služiti ne samo ekonomiji, već i okolišu, zajednicama i našoj budućnosti,“ zaključio je predsjednik SLO CRO Poslovnog kluba.
Direktor HTZ-a, Kristjan Staničić, istaknuo je da Hrvatska zadržava snažnu poziciju na međunarodnom turističkom tržištu te naglasio potrebu za daljnjom jačanjem turističkog prometa u predsezoni i posezoni. Smjernice nacionalnog turističkog marketinga usmjerene su na promociju Hrvatske kao održive i visokovrijedne destinacije do 2027. godine.
Osim rasprava, konferencija je ponudila i preko 600 sastanaka između globalnih turističkih kupaca i domaćih agencija, dok su svjetski stručnjaci, poput urednice za održivost u Condé Nast Travelleru, Juliet Kinsman, i potpredsjednika Lonely Planeta, Toma Halla, govorili o prilagodbi turističke industrije novim zahtjevima tržišta i trendovima koji oblikuju njezinu budućnost.